2 weken Cambodja - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu 2 weken Cambodja - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

2 weken Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Daphne

28 Maart 2015 | Laos, Vientiane

Met de fast boat was ik over de Mekong van Vietnam naar Phnom Penh gegaan, waar we bij de grens moesten stoppen voor onze visum. Daar zaten ze gewoon buiten aan een tafel onze paspoorten te stempelen met een colaatje erbij.. Smiddags (hongerig) aangekomen in Phnom Penh maar meteen een leuk restaurantje opgezocht (naast mijn hostel) wat ik meteen als mijn stam restaurant doopte. Gelukkig werd dit wel gewaardeerd met een gratis drankje! In Phnom Penh heb ik de Tuol Sleng gevangenis en de Killingfields bezocht. Onder het regime van Pol Pot werden er (onschuldige) mensen gevangen genomen en gemarteld wanneer ze verdacht werden van verzet tegen het communisme. Daarna werden ze afgevoerd naar de Killingfields om vermoord te worden. Dit stukje donkere geschiedenis van Cambodja was indrukwekkend en aangrijpend om over te lezen en te zien. De volgende dag heb ik de leukere kant van Phnom Penh bezocht; de lokale marktjes (blijft indrukwekkend om te zien, vooral het eetgedeelte), de Royal Palace en over de promenade langs de Mekong gelopen.

Aangezien het reizen best vermoeiend is, was ik wel even toe aan zon, zee en strand, dus had ik de bus genomen naar Sihanoukville en daarna de boot naar het eiland Koh Rong. Met een gezellige groep zijn we daar een aantal dagen verbleven. Naast de koude douches, sandflies en bergen zand in bed, waren het heerlijke dagen! We hadden onder andere een tour geboekt naar Long Beach, het mooiste strand van het eiland. Onderweg gingen we snorkelen en (proberen) ons eigen vis te vangen. Onze kapitein kon geen Engels spreken maar vissen kon die maar al te goed. Waar wij blij waren 1 vis aan de haak te slaan had hij er al 20 binnen gehengeld. Gelukkig maar, anders hadden we geen eten! De vissen werden door de kapitein schoongemaakt en de bbq werd aangestoken. Verrassend genoeg smaakten de vissen erg lekker. Na de zonsondergang op Long Beach gingen we nog zwemmen in lichtgevend plankton, hoe vet! Wanneer je je armen en benen bewoog in het water gaf de plankton licht. Naarmate het donkerder werd zag je ze steeds beter en het waren er veel! Vooral met een duikbril op, duikend in het water, was het tof.
Een andere dag waren we nog naar een ander eiland gegaan: Koh Rong Samloem. Hier was het water nog blauwer en het zand nog witter.Genieten!! Uiteraard de leuke dagen afgesloten met een feestje in de skybar van Koh Rong.

Na 4 dagen waren we het zand en de koude douches wel zat en hadden we een mega familiekamer in een resort in Sihanoukville geboekt om bij te komen (flashpackers!!). Heerlijk bijgekomen aan het zwembad. De volgende dag afscheid genomen van de groep en de bus genomen naar Siem Reap. Helaas was ik erg ziek geworden in de bus, wat een hel was voor 15 uur zonder toilet aan boord.... De nachtbussen zijn hier ook anders dan in Vietnam. In Vietnam heb je je eigen losse stoel die naar achteren kan klappen, maar in Cambodja deel je een "bed" met iemand anders, in mijn geval een local.. GEEN bussen meer voor mij in Cambodja en had al meteen besloten om met het vliegtuig naar Laos te gaan in plaats van met de nachtbus.

De eerste dag in Siem Reap heb ik dan ook alleen maar op bed gelegen om uit te zieken en de tweede dag een rustdagje genomen met een heerlijke massage en pedicure! Toen ik me wat beter voelde hebben we een tuktuk genomen in de ochtend naar de tempels van Angkor Wat ('s middags is het niet uit te houden). We begonnen met wat onbekendere en eindigde met de Ta Prohm, de tomb raider tempel! Erg mooi met al die mega wortels van de bomen om de ruïnes heen. De volgende dag stonden we om 05.00 op om de zonsopkomst te zien bij Angkor Wat zelf. Heel cool om opeens vanuit het donker de tempel te zien verschijnen. Het duurde even voordat de lucht roodachtig kleurde en er waren veel wolken maar het was alsnog mooi om te zien! Daarna zijn we in de tempel gegaan en nog Angkor Thom wezen bezichtigen. 'S avonds had ik met Renee (meisje van mijn opleiding) afgesproken om gezellig een hapje te eten. De laatste dag in Siem Reap heb ik in het hotel waar Renee werkt doorgebracht, lekker Cambodjaans geluncht en heerlijk gerelaxed op een van de loungebanken.

De tijd gaat heel snel, heb nog maar 3 weken over in Laos en Bangkok.. Maar heel stiekem kijk ik toch wel uit naar mijn eigen bed, kledingkast en douche. EN een goede Hollandse kaas (halleluja!!)

Tot snel!!
xxxxxx


  • 28 Maart 2015 - 13:49

    Jose Dogge:

    Leuk om je verhalen te lezen, zo beleef ik het ook een beetje mee in dit koude kikkerlandje waar de lente maar niet wil beginnen. Minder leuk vind ik dat je weer ziek bent geworden. Dan willen moeders altijd zorgen he. Maar je laatste berichtje dat het weer beter gaat en je verder reist met 2 nederlandse meiden stelt me toch weer wat gerust. Geniet nog van je laatste paar weken.

    Grote dikke knuffel van Mamma, Dennis en Dewey.

  • 28 Maart 2015 - 13:49

    Jose Dogge:

    Leuk om je verhalen te lezen, zo beleef ik het ook een beetje mee in dit koude kikkerlandje waar de lente maar niet wil beginnen. Minder leuk vind ik dat je weer ziek bent geworden. Dan willen moeders altijd zorgen he. Maar je laatste berichtje dat het weer beter gaat en je verder reist met 2 nederlandse meiden stelt me toch weer wat gerust. Geniet nog van je laatste paar weken.

    Grote dikke knuffel van Mamma, Dennis en Dewey.

  • 28 Maart 2015 - 13:49

    Jose Dogge:

    Leuk om je verhalen te lezen, zo beleef ik het ook een beetje mee in dit koude kikkerlandje waar de lente maar niet wil beginnen. Minder leuk vind ik dat je weer ziek bent geworden. Dan willen moeders altijd zorgen he. Maar je laatste berichtje dat het weer beter gaat en je verder reist met 2 nederlandse meiden stelt me toch weer wat gerust. Geniet nog van je laatste paar weken.

    Grote dikke knuffel van Mamma, Dennis en Dewey.

  • 31 Maart 2015 - 15:53

    Els De Heer:

    hoi Daphne
    ik heb weer genoten van je verhaal alleen balen dat jij weer ziek bent geweest
    nu nog even een paar weken genieten en dan weer lekker naar huis
    hopelijk is het dan beter weer dan nu het stormt en vooral zondag was het heel slecht

    Groetjes Els

    zaterdag 11 april ga ik met je moeder eerst samen naar de kapper
    en daarna even shoppen en lunchen op het Zuidplein en gaan we richting Ahoy
    voor de korfbalfinale van deetossnel a1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 12737

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Mei 2015

Backpacken Azië

23 Mei 2011 - 04 Januari 2012

Reizen en stage in Australië

Landen bezocht: