De eerste avonturen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu De eerste avonturen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste avonturen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Daphne

14 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hello!

Ik heb eindelijk eens tijd gevonden om mijn eerste reisverhalen te delen..
Voor het gemak zal ik vanaf het begin beginnen:
Zondag 18 januari vertrok ik dan eindelijk naar Schiphol om daar te meeten met Carola. Samen vlogen we eerst naar Bangkok om gelijk weer door te vliegen naar Chiang Mai (het noorden van Thailand). Na een lange reis konden we meteen genieten in het luxe Le Meridien hotel. Daar ontmoetten we ook meteen het vriendje van Carola. Na wat opfrissing konden we gelijk 'een ritje met de tuktuk' doorstrepen van ons lijstje. Wat is het een chaos hier in het verkeer en de tuktuks geven flink wat gas. Wat een ervaring.. De volgende dag pakten we een busje naar de tempel Wat Phratat Doi Suthep. Dat was een mooie tempel om de reis mee te beginnen! Schouders en benen moeten uit respect bedekt worden en de schoenen uit, dus dat deden we ook. s'avonds stond meteen een kookles gepland. Eerst door een lokale markt gelopen om de ingredienten te showen en daarna mochten we ons eigen menu samenstellen. Zelf had ik gekozen voor een hot&sour soepje, Pad Thai (typisch Thais noodles gerecht), red curry met ananas en als toetje sticky rice met mango. De currypaste hadden we zelf gemaakt (na flink wat stampen) en uiteraard smaakte alles erg goed.. Alleen het toetje was niet zo lekker als de westerse toetjes (zoetekauwen die we zijn)

Hierna gingen we weer met zijn tweeen verder met een tweedaagse trekking door de bergen van Chiang Mai. We begonnen bij een olifanten kamp, hier konden we olifanten aaien en eten geven en uiteindelijk een tochtje op de rug van de olifant. Ik kan je zeggen, het is niet zo comfortabel maar wel leuk om meegemaakt te hebben! Toen begon het echte hiken.. bergopwaarts voor 3 uur.. zwaar! Overnachten deden we bij Karen Village. Het was indrukwekkend om te zien hoe deze mensen leven in de huisjes op palen zonder electriciteit. Overal liepen zwijnen, kippen, honden en andere beesten rond. We sliepen zelf ook in een open huisje op palen onder de muskietennetten. Na zonsondergang was het dan ook erg donker. Er werd een kampvuur gemaakt en de kinderen van het dorp gingen voor ons zingen, daarna was het onze beurt..
De volgende dag vond er een bruiloft plaats en de voorbereidingen begonnen al erg vroeg in de ochtend (slachten en villen van het dikste zwijn). Als ontbijt kregen wij gelukkig toast, die we zelf mochten toasten in het kampvuur. En toen begon het hiken weer.. dit keer bergafwaarts. Onderweg ook nog een slang gespot. De hike werd afgesloten met bamboo raften. Gelukkig hoefden wij niks te doen en konden we van de mooie natuur genieten. De volgende ochtend was de spierpijn goed te voelen maar het was het zeker waard!

De volgende stop was het hippiestadje Pai. Wat een helse tocht was dat! Bocht na bocht na een nog scherpere bocht.. We hadden scooters voor 3 dagen gehuurd. De eerste 2 dagen waren we langs alle viewpoints, watervallen en canyons gereden en nog een keer bamboo raften gedaan. Erg mooie natuur en het centrum van Pai was ook gezellig, overal kleine kraampjes met kleding en eten en er hing een leuke sfeer. De laatste dag helaas niet veel gedaan aangezien we beiden erg ziek werden van voedselvergiftiging.

Vanuit Pai moesten we weer terug naar Chiang Mai om naar Koh Samui te vliegen (eiland in het zuiden). Daar hadden we weer een gratis nacht kunnen boeken in het Le Meridien hotel dankzij Carola :) Lekker het zwembad in en genieten van het lekkere weer (wat we overigens ook in het noorden hadden). S'avonds organiseerden ze iedere avond een ritueel met lichtjes en wensballonnen. Om de avond goed af te sluiten hadden we nog een traditionele Thaise full-body massage genomen, hadden we wel verdiend na die heftige voedselvergiftiging (bedankt lieve mama!!)

Na Koh Samui namen we de boot naar een ander eilandje, Koh Tao. Daar hadden we een duikcursus van 3 dagen geboekt. Het was een Nederlandse duikschool en we zaten in een klasje met nog 3 anderen. S'ochtends begonnen we met theorie en s'middags gingen we de boot op om te duiken. In het begin gingen we niet zo diep om aan het ademen onder water te wennen (gelukkig hadden we al wat ervaring met duiken) en oefeningen te doen zoals je masker afdoen en weer op doen, je ademautomaat uit doen en weer in doen enz.. De laatste dag gingen we al dieper, 18 meter (diepste wat we mogen met Open Water Padi). Nu konden we ook al meer van de mooie onderwater wereld genieten. S'middags deden we examen (wat je niet echt een examen kan noemen aangezien je met z'n allen het examen maakt) en uiteraard waren we allemaal geslaagd! S'avonds gingen we nog met z'n allen uiteten en stappen. Dat was ook een happening met alle vuurshows op het strand en de drank buckets... volgende dag hadden we nog een dag op het eiland dus hadden we weer een scooter gehuurd om alle viewpoints op het eiland af te gaan. Bij de eerste viewpoint kwamen we al een stel tegen waarmee we de rest van de dag zijn opgetrokken.

Daarna gingen we met de boot weer terug naar Koh Samui (drankje gedaan in W hotel, wauw!) om door te gaan naar Krabi. Daar hadden we weer een gratis overnachting in het Sheraton Resort. Ook daar weer even bijgekomen in het zwembad. Volgende dag weer door gereisd naar Koh Phi Phi, een eiland waar geen auto's en scooters mogen rijden en waar de film The Beach is opgenomen. Prachtig eiland!! We hadden ook de bekende longtail boot voor een paar uurtjes gehuurd om wat omliggende plekjes te verkennen. Verder hadden we ook nog 2 fundives geboekt, we moesten er nu wel gebruik van maken nu we gecertificeerd zijn! Hier was het duiken zelfs nog mooier. We hadden een schildpad, octopus, inktvis, scorpion fish, lion fish en nog vele andere vissen en mooi koraal gezien. Het laatste avondje sloten we natuurlijk weer af met een strandfeest :)

Nu we de geplande eilandjes van Thailand hadden gehad was het weer eens tijd voor een stad, Bangkok welteverstaan! Eerste dag hadden we een taxi voor een dag gehuurd om zo de reunies van Ayutthaya te bezoeken en de bekende tempels in Bangkok zelf. Hier waren we wel heel de dag zoet mee. Volgende dag wilden we de drukte ontsnappen en hadden we een fietstocht bij Co van Kessel geboekt. Heel Nederlands op de fiets naar de minder bekende delen gefietst om een beetje van het echte Thaise leven te zien. Een echte aanrader!

Thailand, een geweldig varierend land, helaas steeds meer toeristisch wordend maar genoeg plekken om het echte Thaise leven te zien en te proeven!

• 14 Februari 2015 - 10:28

Jose Dogge:

Wauw wat hebben jullie saampjes veel beleefd, nog veel plezier met je verdere reis en doe vooral voorzichtig:). Dikke kus van je moeder.

• 14 Februari 2015 - 12:14

Cindy Aarts:

Super Daph! Klinkt echt als een geweldig avontuur!! :D
    Fijn dat Thailand jou ook zo goed bevallen is!
    En in de eerste maand al zo veel mooie ervaringen rijker.. dat beloofd wat voor de rest van je trip!
    Have fun in Vietnam, Enjoy it to the fullest and Be safe!! :)
    Veel liefs van Cin xxx

• 14 Februari 2015 - 15:49

Carola:

Ik lees dit berichtje terwijl ik zit te wachten op het vliegveld in Bangkok om terug te vliegen naar Nederland. En ik mis je nu alweer.. :( Maar wat leuk om alles terug te lezen en wat hebben we genoten! Was echt weer een heerlijke reis samen met jou, en zoals we al zeiden houden we het erin! Heel veel plezier in Vietnam, Cambodja en Laos lief vriendinnetje! Doe voorzichtig en geniet vooral heel erg van alle mooie dingen die je mee gaat maken! We houden contact!! X

• 14 Februari 2015 - 15:56

Leny:

Dag Daphne, Carola bijna op weg naar het vliegveld na jullie fantastische reis. Wens je een heel mooi vervolg. Ben benieuwd naar de verdere verhalen van Carola maandag!

• 15 Februari 2015 - 08:46

Els De Heer: