Op de helft! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 September 2011 | Australië, Cairns

De tijd gaat zo snel! Ik ben alweer op de helft van mijn stage en alweer voor 4 maanden in Australië! En guess what?! Australië verveelt nog steeds niet!
Laten we eerst terug gaan naar een maand geleden.. ik schreef in mijn vorige blog dat ik de volgende dag ging waterraften. Dat was zooooo gaaf! Ik ging samen met Cooper en we werden al vroeg in de morgen opgehaald door de bus. Het was een tijdje rijden om bij Tully River te komen. Onderweg stopten we ook om koffie te drinken en wet suits te huren. Aangekomen bij de Tully River, reden we eerst helemaal omhoog in de bergen. Er werd in de bus al een indeling gemaakt voor de boten, helaas moest in ons groepje een koppel gesplitst worden en aangezien we met allemaal stelletjes waren en cooper en ik gewoon vrienden, offerde ik me maar op om in een andere boot te gaan. Ik kreeg daarvoor wel de foto’s voor een goede prijs aangeboden! Mijn groepje was erg leuk, ze begonnen meteen tegen me te praten en na het raften dronken we met zijn allen nog een biertje. Waarschijnlijk ontmoet ik over een maand twee mensen van het groepje in Cairns. Oke terug naar het raften.. Tully River is de beste rivier om te raften, het was een erg lange rivier met veel uitdagingen en het was super mooi omdat het midden in de natuur was. Het ging er soms best wild aan toe en een keer maakten we een flipover met de hele boot. Halverwege stopten we om lekkere hamburgers te eten om daarna weer verder te raften. In totaal waren we meer dan 4 uur aan het raften en wat ik al zei, we stopten bij een pub om een biertje na te drinken. Terug bij ons huis aangekomen, waren de meiden zich alweer aan het optutten om uit te gaan. Ik kon niet achterblijven dus die avond ben ik ook nog wezen stappen. Erg geslaagd dagje dus! De volgende dag zijn we ook nog wezen stappen omdat 2 meiden een paar dagen later weggingen.

Die week gingen er heel veel mensen weg, eerst ging Cooper weg, wat ik heel erg jammer vond omdat hij mijn beste vriend hier was en daarna gingen de 2 meiden en nog 4 andere gezellige mensen weg.. Natuurlijk zijn er wel weer andere mensen voor in de plaats gekomen maar je raakt gehecht aan bepaalde mensen en als die dan weer het huis verlaten is het niet leuk natuurlijk. .

Voor de rest ben ik nog met een (ex) collega naar mooie plaatsen gereden in Cairns en natuurlijk heb ik mijn camera meegenomen. Met diezelfde collega ben ik ook naar de Amateurs cup Horse racing in Cairns geweest. Ik wist niet dat het zo’n happening was. Het is een enorm groot evenement hier in Australie en alle vrouwen sloven zich helemaal uit met hun kleding (mooie jurken) en een raar hoedje op en alle mannen droegen pakken. Was echt superleuk om mee te maken. Het horse racen was niet zo heel boeiend, ik stond eigenlijk vaker in de rij voor drank en eten. Heel de dag draait eigenlijk om zuipen, er goed uitzien en je geld verspillen met wedden..

Mijn laatste trip was de hot air ballooning. Ik ging samen met Spencer, Indian guy of the house. Heel vroeg werden we opgehaald en we zagen de zonsopkomst toen de ballonnen omhoog gingen. Wij gingen de tweede tocht dus we zagen de zonsopkomst vanaf de grond maar de instructeur zei dat het beter was om met de tweede tocht te gaan want dan zie je meer. Het was erg mistig dus ik dacht ohnee ik heb mijn geld verspilt. Maar toen de ballon uit de mist kwam was het uitzicht zoooo mooi! Aan de ene kant was het mistig en aan de andere kant was het helemaal blauw. Ik denk dat de meesten mijn foto’s al hebben gezien! Toen we moesten landden, moesten we blijven zitten en ze maakten de touwen aan een kant los dus de mand viel om met ons erin, was heel erg grappig! Daarna gingen we met zn allen de ballon opruimen en werden we weer thuis afgezet. Was echt een hele leuke ervaring!

Ohja.. stage.. gaat nog steeds goed.. zijn nog steed tevreden met me en ik werk nu meer in het restaurant.. bijna vergeten dat ik hier voor mijn opleiding ben.. voelt nog steeds als een vakantie :)



  • 20 September 2011 - 21:35

    Eveline:

    Hi daf!!

    Een super late reactie maar goed beter laat dan nooit! Je hebt weer veel mee gemaakt en het is erg fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Geniet er van en doe veeel leuke dingen! De tijd vliegt voorbij!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Reizen en stage in Australië

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Het eind is in zicht!

26 Oktober 2011

september & oktober

16 September 2011

Op de helft!

19 Augustus 2011

bezoek, goede resultaten & nog meer tripjes

27 Juli 2011

Room service, Cairns show & Kuranda
Daphne

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 12781

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Mei 2015

Backpacken Azië

23 Mei 2011 - 04 Januari 2012

Reizen en stage in Australië

Landen bezocht: