Room service, Cairns show & Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu Room service, Cairns show & Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

Room service, Cairns show & Kuranda

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Juli 2011 | Australië, Cairns

Hallo!

Ik heb eindelijk weer eens tijd gevonden om een verhaaltje te schrijven. De afgelopen weken heb ik veel gewerkt, 6 dagen in de week en in de room service. Het is nu erg druk in het hotel maar hopelijk is dat eind augustus weer weg! Over mijn werk zal ik maar niet veel vertellen, alleen dat ik meer dan 100 dollar fooi heb gekregen in 1,5 week tijd, woehoe!
Omdat ik pas om 17.00 hoef te beginnen, ga ik meestal overdag naar de lagoon of een ander zwembad in een hotel. Soms is Kuppa vroeg klaar met werken en dan rijden we op de scooter naar een leuk plekje om te chillen of foto’s te maken. Hij gaat eind augustus weer terug naar Korea en ik ben van plan zijn scooter over te kopen! Ik ben nu al aan het oefenen haha!
Voor de rest heb ik Harry Potter in de bios gezien, ben nog een keer uiteten geweest in de griek hier (GODDELIJK!) en ben ik natuuuurlijk wezen stappen. Ook ben ik een keer wezen vissen. Hier in Cairns is het heel populair om te gaan vissen op de pier. Eerst hadden we aas gevangen (garnalen en kleine vissen) maar helaas hadden we geen grote vissen met de hengel gevangen. Wel hadden we een krab met het werpnet gevangen. Die hadden we gekookt, alleen ik vond het verschrikkelijk om krab te eten, want ik zag hem nog steeds levend voor me....
Vrijdag 22 juli was het een vakantiedag in Cairns, alleen ik moest natuurlijk wel weer werken. Er was een enorme kermis opgezet, genaamd The Cairns show, 20 meter van ons huis vandaan. Overdag was ik met vrienden van het huis er naar toe gegaan. Je kon er echt van alles vinden. Het was een soort combinatie van een kermis, horecava alleen dan voor algemene dingen en er werden wedstrijdjes georganiseerd, bijvoorbeeld wie de mooiste kat had of wie de grootste pompoen kan kweken. Het was erg leuk om er doorheen te lopen, alleen ik moest het vuurwerk missen omdat ik moest werken.
Maandag 25 juli had ik eindelijk een vrije dag en ben ik met Kuppa naar Kuranda geweest. Eerst gingen we met een soort stoomtrein door de bergen heen rijden. Was echt super leuk!! We reden ook langs de Barron Falls, ongelofelijk mooie watervallen. Dus konden we weer mooie foto’s schieten. Helaas ging mijn lens opeens een raar geluid maken en kon ik niet zo goed meer in zoomen en focussen op 1 ding. Ik kon de dag nog wel wat foto’s maken maar ze zijn niet zo goed meer gelukt. Nu heb ik mijn lens opgestuurd naar Brisbane om hem te maken en krijg hem ongeveer over 3 weken weer terug . Maar goed, we kwamen aan in Kuranda, een dorpje met allemaal kraampjes dus daar hebben we lekker geluncht en bij de rivier gechillt. Daarna gingen we met de langste skyrail over de rainforest heen, super mooi uitzicht!! Na een uurtje kwamen we aan bij Tjapukai Park, een aborigional park. Daar hadden we de middag shows en vertelden ze ons over hun levensstijl. Ook dansten en zongen ze. Ze legden uit hoe je de Didgeridoo kon bespelen en hoe je moest speer werpen en boomerang gooien. In speer werpen was ik niet goed haha, mijn speer maakte allemaal cirkels in plaats dat die gewoon vooruit ging. Maar in boomerang gooien was ik wel beter, de man zei als je hem vangt dan mag je de boomerang houden. Ik liet hem alleen uit mijn handen vallen maar hij zei dat het goed genoeg was dus mocht ik hem houden! Leuk souvenirtje! Ook aan deze dag kwam een einde dus gingen we weer met de bus terug en kochten we pizza en gingen we een film kijken samen met Elisabeth :)

  • 27 Juli 2011 - 18:09

    Cor:

    hehe eindelijk hoor ik eens weer wat van je.Me collega is net terug uit australie en heel veel herkenbare fotoos gezien.Hij is ook in cains geweest en in het zwembad ongeveer twee weken geleden.Heb verteld dat jij daar ook zat en vond het jammer dat hij je gemist heeft.Had hem verteld dat mijn ( knappe )nichtje daar zat.Haha.
    gr ome cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Reizen en stage in Australië

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Het eind is in zicht!

26 Oktober 2011

september & oktober

16 September 2011

Op de helft!

19 Augustus 2011

bezoek, goede resultaten & nog meer tripjes

27 Juli 2011

Room service, Cairns show & Kuranda
Daphne

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 12783

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Mei 2015

Backpacken Azië

23 Mei 2011 - 04 Januari 2012

Reizen en stage in Australië

Landen bezocht: