september & oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu september & oktober - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

september & oktober

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Afgelopen maand heb ik me zeker niet verveeld! De hele verdieping waar ik woon was weggegaan en allemaal nieuwe jongens waren ingetrokken. Het zijn eigenlijk nu de enige mensen van het huis waarmee ik omga. Er zijn teveel nieuwe mensen in het hele huis komen wonen, ik kan het allemaal niet meer bijhouden! De wekelijkse stapavonden hielden we erin en met een Engelse jongen, Billy, ging ik ook weer tripjes maken.
Eerste trip was de waterval circuit. We huurden een auto en reden naar het zuiden om een paar watervallen te bezoeken. Na een stuk of 10 gezien te hebben en een picnic voor lunch, reden we weer terug naar het noorden om in een leuk dorpje naar een koffiewinkeltje te gaan. Daar maken ze eigen koffie en chocola. Dat moesten we dus uitproberen. We bestelden ijskoffie en een bord met gevulde chocola (fruitsmaakjes).. ERRUG LEKKER! We stopten voor de zonsondergang nog bij een andere waterval, we klimden over het hek om nog wat mooiere foto’s te maken. Daarna reden we naar een mooi plaatsje genaamd Palm Cove, daar heb je vele restaurants aan het strand. Hier hadden we een heerlijke maaltijd genuttigd voordat we weer teruggingen naar Cairns.

Vele mensen hier in het huis zijn ook chefs, dus vaak genoeg laten de mensen mij dingen proeven! Zoals een italiaan die tiramisu of chocolade taart of pasta mee naar huis neemt voor iedereen of Billy die lekkere gevulde zalm voor me klaar maakt enzovoor enzovoort.. zwaar leven hier dus, wordt weer wennen als ik mama’s saaie aardappelen krijg voorgeschoteld ;)

Tweede tripje met Billy was naar de Great Barrier Reef. Dat was geweldig!! Het was 2 uur varen naar Michaelmas Cay, een klein strandje in het reef. Het was een beschermd gebied voor de vogels dus je mocht maar op een klein stukje van het strand lopen. Je moest met een bootje naar het strand varen om te snorkelen. Alles was erg goed geregeld, er was genoeg eten op de boot. We huurden een onderwatercamera voor het snorkelen en mijn eerste duik! We begonnen de dag met snorkelen en al meteen zagen we een schildpad! We konden hem aanraken en hadden meteen ook wat mooie foto’s gemaakt. Voor de rest was het helemaal blauw dus het reef en de vissen was erg mooi gekleurd. Om 12 uur was het tijd voor mijn eerste duik! Met nog 2 andere mensen en Billy (maar die heeft zijn certificaat al) gingen we het water in. Eerst moest ik naar een stang zwemmen onderwater, die was niet diep, je hoofd was net onderwater zodat je aan het ademen kan wennen. Daarna gingen we steeds dieper en dieper. De instructeur regelde alles voor ons zodat we alleen op onze ademhaling hoefden te letten. Het was zo tof! We gingen ongeveer 10 meter diep, liepen een stukje op de bodem en zagen nemo’s en andere mooie vissen. Na 40 minuten zat het er weer op en de instructeur vroeg of ik een tweede duik wilde doen maar die was al over 10 minuten en ik moest nog even bijkomen van alle indrukken dus die had ik overgeslagen. Ik ging nog even snorkelen en op de terugweg kregen we nog een lekker glaasje champagne!

Omdat ik het duiken erg leuk vond, ga ik aan het eind van mijn stage een duikcursus van 5 dagen volgen!

Derde tripje was afgelopen donderdag, ook weer met Billy. Het regende enorm in Cairns en de straten liepen al over. We besloten om naar de grotten te gaan en gelukkig bleek daar het zonnetje te schijnen. De grotten waren in Chillagoe, 2 uur rijden vanaf Cairns. Onderweg zagen we veel wildlife, o.a. kangaroos! We begonnen met een self-guided grot. We hadden een grote zaklantaarn meegenomen en ik dacht dat doen we wel even. Maar het viel vies tegen voor me. De ingang was erg smal en diep dus je moest echt kruipen en klimmen door de grot. Het was hartstikke donker en er waren overal spinnen. Maar toch had ik even doorgezet en kwamen we uiteindelijk in een grotere ruimte wat erg mooi was. Daarna hadden 2 tours geboekt. De eerste was verlicht en echt super mooi! Ik kon ook mooie foto’s maken van alle formaties die in de grotten waren. De tweede grot was weer meer avontuurlijker, we kregen een eigen zaklantaarn omgebonden en moest wat meer klimmen en kruipen. We zagen kikkers, grote spinnen en kakkerlakken in de grot. Maar alle formaties waren erg mooi. Daarna reden we naar een dorpje vlabij Undarra, waar we de volgende dag een tour door de lava tubes hadden geboekt. Onderweg hadden we een enorm mooie zonsondergang! Het dorpje was erg uitgestorven. We kwamen rond half 8 aan en de reception van de motel was al gesloten. Gelukkig kenden de mensen uit de pub de eigenaars en belden ze op. We kregen alsnog een kamer maar het restaurant was al gesloten. Zelfs de keuken in de pub was al gesloten, maar na wat zielige gezichten getrokken te hebben deden ze wat frietjes en crumbed steak in de frituur. We hadden de wekker gezet voor de zonsopkomst maar die was helaas niet veel bijzonders dus nog even 2 uurtjes geslapen en daarna reden we naar undarra. We kregen veel info over de lava tubes en eentje was overstroomd. Gelukkig had ik mijn shortje aan dus konden we de lava tube alsnog in het water bekijken, was erg leuk! Na 4 uur rijden kwamen we weer aan in Cairns en helaas moest ik gelijk door naar werk voor de avonddienst.

Ik heb een eigen blog gemaakt met al mijn mooiste foto’s. De site is daphnebakker.webnode.nl. Neem een kijkje!

xxxx

  • 26 Oktober 2011 - 02:39

    Eveline:

    Heej daf!

    Leuk verhaal!! Pff wat een hoop nieuwe mensen! Volgens mij klikt het wel met billy! Veeeel plezieer!! Hier worden de pepernoten etc al volop verkocht! En in het hotel zijn de kerst voorbereidingen al op volle gang!

    Enjoy!

    X

  • 26 Oktober 2011 - 14:24

    Cor:

    Hallo weer leuk om eens weer wat van je te horen,helaas werkt de link niet bij mijn voor de fotoos.Hier gaat alles zijn gangetje zijn nog naar het cassino geweest en 5 euro gewonnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Reizen en stage in Australië

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Het eind is in zicht!

26 Oktober 2011

september & oktober

16 September 2011

Op de helft!

19 Augustus 2011

bezoek, goede resultaten & nog meer tripjes

27 Juli 2011

Room service, Cairns show & Kuranda
Daphne

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 12784

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Mei 2015

Backpacken Azië

23 Mei 2011 - 04 Januari 2012

Reizen en stage in Australië

Landen bezocht: