werk en tripjes - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu werk en tripjes - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

werk en tripjes

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Juli 2011 | Australië, Cairns

Oke, het is weer tijd voor een update. De afgelopen weken heb ik natuurlijk gewerkt in het hotel, dat was in het begin afwisselend van ontbijt, banquets en diner maar nu ben ik achter elkaar ingepland voor de room service. Het hotel is volgeboekt dus het is wel hard werken, vooral op zondagavond want dan wilt iedereen room service. Voor room service heb ik mijn eigen kamertje waar ik alles op orde kan maken en de cash out kan doen. Je werkt zelfstandig dus je bent zelf verantwoordelijk voor de room service, dat was in het begin wel wennen maar nu wel makkelijk want je kan je eigen ding doen. En niet te vergeten.. ik krijg elke avond wel fooi!

Voor de rest ga ik naast het werk naar de lagoon, bios, botanic gardens, de clubs en de winkels met vrienden van het huis. Ik leer de mensen hier steeds beter kennen en het wordt al aardig gezellig hier in het huis. Ook zijn er een paar koreanen in het huis en die koken altijd wel iets lekkers als snack tussendoor voor iedereen.

Gisteren ben ik met Kuppa, een koraanse huisgenoot, een trip gaan maken. Om half 8 werden we bij het hotel opgehaald en onze eerste stop was bij Lake Barrine, een heel diep meer. Eerst kregen we nog morning tea aangeboden met scones met jam en slagroom en daarna stapten we op de boot. We maakten ongeveer een tocht van 40 minuten en we hebben een python, een grote aal en schilpadden gezien. Toen reden we door naar de Curtain Fig Tree, een gigantische boom die verbonden is met heel veel andere takken. Aangezien Kuppa ook van fotografie houdt en een goede camera heeft, hebben we mooie foto’s kunnen maken. Daarna verder naar Tarzali lakes, waar we 3 platypus (vogelbekdier) hebben gespot. Dit was wel erg leuk want het is normaal best moeilijk om die te zien te krijgen. Hier hebben we ook onze lunch gehad, fish and chips, jammie. Toen was de Millaa Millaa Falls aan de beurt, een erg mooie waterval en als laatste stopten we bij Paronella Park. Het is een park dat uit Spaanse ruines bestaat. We kregen een rondleiding en vrije tijd om nog even rond te lopen. De overblijfselen waren erg indrukwekkend om te zien.. het was een soort kasteel.
Als laatste werden we thuis gebracht. Bij het huis aangekomen was er een afscheidsfeest van Willy dus dat werd muziek opzetten en bier drinken om daarna nog door naar de clubs te gaan. Was weer een erg leuk dagje!

  • 09 Juli 2011 - 02:20

    Yvonne:

    Hee daphne, leuke update! ik moest een beetje lachen toen ik las over die vogelbekdieren! wij hebben die vorig jaar ook gezien en het zijn echt aparte beestjes. je kunt de camera wel op sportstand zetten want ze duiken zo snel op en onder. heel veel plezier! kus uit china

  • 09 Juli 2011 - 07:51

    Eveline:

    Heej daf!!

    Klinkt goed :) na je van de week even gesproken te hebben ;)! We zijn uiteindelijk naar plan b gegaan! Jammie was zeer goed bevallen! Super leuk dat je al aardig wat mensen heb leren kennen! Volgens mij is Kuppa wel aardig! Enjoy!

    x

  • 09 Juli 2011 - 08:33

    Mama:

    Leuk dat je ons laat zien wat we in Cairns allemaal gemist hebben aan tripjes. Super mooie foto's ook. Nog 179 dagen zie ik, dat schiet al op zeg.

    Dikke kus van Mama,Papa en Dennis en een poot van Dewey

  • 09 Juli 2011 - 08:33

    Mama:

    Leuk dat je ons laat zien wat we in Cairns allemaal gemist hebben aan tripjes. Super mooie foto's ook. Nog 179 dagen zie ik, dat schiet al op zeg.

    Dikke kus van Mama,Papa en Dennis en een poot van Dewey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Reizen en stage in Australië

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Het eind is in zicht!

26 Oktober 2011

september & oktober

16 September 2011

Op de helft!

19 Augustus 2011

bezoek, goede resultaten & nog meer tripjes

27 Juli 2011

Room service, Cairns show & Kuranda
Daphne

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12785

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Mei 2015

Backpacken Azië

23 Mei 2011 - 04 Januari 2012

Reizen en stage in Australië

Landen bezocht: