De eerste werkdagen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu De eerste werkdagen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste werkdagen

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 Juni 2011 | Australië, Cairns

Vrijdag 17 juni werd ik om 9 uur s’ochtends verwacht voor een gesprek met de HR manager. Het was vooral veel papierwerk ondertekenen, waaronder inschrijving om de belasting terug te vragen en pensioensgeld op te bouwen. Ik kreeg ook gelijk te horen dat ik om 14.00 gelijk moest beginnen in het restraurant, dat kwam niet zo goed uit want vandaag zou ik juist verhuizen naar mijn nieuwe huis (sharehouse wat uit 2 grote huizen bestaat met 25 personen) Dus ik snel terug naar het appartement van mijn ouders om dit te bespreken. We hadden afgesproken dat mijn ouders mijn spullen naar mijn kamer zouden brengen en de sleutel zouden meenemen. Mijn eerste werkdag was wel oke, het was vooral heel veel informatie. Het restaurant ziet er wel mooi uit en er is ook een lobby bar waar de gedressede mensen een cocktail komen drinken. Over het algemeen nemen de mensen buffet dus dat is dus simpel.. En om 9 uur werd ik alweer naar huis gestuurd. De sleutel ophalen bij mijn ouders en naar mijn nieuwe huis lopen.. er zaten wat mensen buiten te drinken dus daar ben ik gelijk bij gaan zitten.

De volgende dag moest ik weer om 14.00 werken dus daarvoor heb ik eerst wat boodschappen gedaan en daarna met mijn ouders naar de lagoon gegaan. We wilden eigenlijk uiteten gaan als afscheid maar dat kon niet omdat ik moest werken, dus dan maar een ijsje gegeten en na het werk een cocktail drinken met mams. Het werk was vandaag ook wel weer leuk, het zijn erg leuke mensen. Er werd uitgelegd hoe de roomservice werkte dus dat heb ik een paar keer gedaan voordat het diner begon. Precies deze dag moest ik tot het einde blijven dus mams zat maar te wachten op mijn telefoontje, uiteindelijk om kwart over 11 mocht ik naar huis dus heb ik met mams nog een cosmopolitan gedronken in de stad. Toen ik weer naar huis ging zaten er weer andere mensen buiten dus daar ben ik ook even bij gaan zitten, erg gezellig dus hier.. er zijn altijd wel mensen te vinden!

Zondag was ik vrij en paps en mams vertrokken om half 10 in de ochtend dus die ben ik gaan uitzwaaien. Wat dus wel even kut was, want ik heb echt 4 hele toffe weken met ze gehad! Daarna naar de lagoon gegaan en maandag was ik ook vrij dus ook weer naar de lagoon gegaan.. wat een zwaar leven hier..

Gisteren moest ik pas om 5 uur s’middags werken in banquets dus heel de dag buiten gezeten en met nog meer andere mensen gepraat. Er werkt ook een jongen bij hetzelfde hotel dus dat is wel gezellig. Er zijn er allemaal van verschillende nationaliteiten, uit Engeland, Frankrijk, Korea, Duitsland, Ierland, Schotland, Italie, Australie.. Ik had een salade gegeten voordat ik ging werken maar dat vond een koreaanse jongen niet echt eten dus hij had gezegd dat die wel een keer echt aziatisch eten voor me zou maken, ben benieuwd! Het werken was ook weer leuk, er was een bbq op het pool dek voor best veel mensen dus die moest ik bedienen en daarna alles opruimen en schoonmaken.

Vandaag moet ik pas om 6 uur s’middags werken en dan weer 2 dagen vrij! En daarna moet ik ontbijt draaien dus dat wordt echt heel vroeg opstaan helaas :(

  • 22 Juni 2011 - 06:30

    Eveline:

    Heeej meis!

    Je foto's zien er goed uit van je appartement! Zo te horen heb je het daar wel naar je zin!! Met zoveel mensen in 1 huis maak je snel nieuwe vrienden!

    Veel plezier op je werk/stage!

    X

    Ps. De eerste 2 weken zijn het zwaarste daarna heb je je draai wel gevonden ;)

  • 27 Juni 2011 - 13:02

    Carola Van Dam:

    Nou ik ben alle verhalen in gaan halen!:P Leuk om te lezen weer! Heb je natuurlijk gister al gesproken, maar veel plezier weer! Ennnnn ik spreek je snel!:) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Reizen en stage in Australië

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Het eind is in zicht!

26 Oktober 2011

september & oktober

16 September 2011

Op de helft!

19 Augustus 2011

bezoek, goede resultaten & nog meer tripjes

27 Juli 2011

Room service, Cairns show & Kuranda
Daphne

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 12779

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Mei 2015

Backpacken Azië

23 Mei 2011 - 04 Januari 2012

Reizen en stage in Australië

Landen bezocht: