Cairns en tripjes - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu Cairns en tripjes - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

Cairns en tripjes

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Juni 2011 | Australië, Cairns

14 juni - Daintree Forest en Cape Tribulation
Om 7.00 werden we als eerste opgehaald met een busje om naar het Daintree Forest te gaan, er werden uiteindelijk nog 8 mensen opgehaald. De weg naar Daintree was eerst over een ocean road en daarna maakten we nog een korte stop in Port Douglas. Na 2 uur rijden kwamen we aan in wat de gids het ‘Jurrasic Park’ noemde, het Daintree Forest. Daar maakten we een wandeling en de gids vertelde ons allemaal interessante dingetjes. Na de wandeling was het tijd voor de morning tea, heerlijke lokale thee met biscuits. Het was ook meteen de opstapplaats voor de bootcruise over de Daintree River. Het was gelukkig precies krokodillen seizoen want de krokodillen vinden het water koel en gaan op de modder langs de rivier zonnen om warm te worden. We hebben 2 kleine, 2 vrouwelijke en 1 huge mannelijke krokodil gezien!
Na een uur op de rivier hebben gedobberd op zoek naar wildlife, stapten we weer in de bus om naar het restaurant te rijden voor lunch. Onderweg nog een paar keer gestopt om mooie foto’s te maken van het uitzicht, helaas geen cassawary gezien.. Aangekomen bij het restaurant kregen we heerlijk pizzabrood vooraf, fish and chips als hoofdgerecht en vers fruit als nagerecht. We hadden weer energie voor de volgende wandeling, waaronder een stukje over het strand. Daar kruisde de tropen zich met de Great Barrier Reef, was mooi om te zien! Als laatst werden we gedropt bij het Discovery Centre, wat voor ons een beetje een tegenvallertje was. Ik had meer wildlife verwacht maar we zagen slechts een enkel vogeltje, ik denk dat we een beetje te hoogverwachtend zijn geworden door Borneo.. Al met al was het dus weer een indrukwekkend en lang (12 uur) dagje :).

15 juni - Cairns
Ik ben met paps even het centrum in gegaan om een bankrekening te openen en een sim kaart te kopen. Daarna waren we weer naar de lagoon gegaan om lekker te zonnen!

16 juni - Great Barrier Reef
Vandaag was het eindelijk zo ver! Op naar great barrier reef!! Na een ietwat wild tochtje, kwamen we aan op het platform midden in de zee. OP het platform was een eetruimte, kleedhokjes en plek om te zonnen. Snorkelplekjes waren op zwemafstand! Meteen onze pakjes aangetrokken en het water ingedoken. Het zonnetje scheen en het reef kwam er mooi uit. We hebben heel erg veel mooie vissen gezien, waaronder een vis van 1 meter. Er was een fotograaf onderwater dus heb ik nu een mooie foto met een 1 meter lange vis (staat op facebook). Toen was het tijd om snel op te drogen voor ons helicoptervlucht, mams wilde niet mee dus ik ging met paps en nog 2 anderen. Er werd aan mij gevraagd of ik voorin wilde zitten dus die kans liet ik niet voorbij gaan. Wat was dat gaaf zeg! Daarna nog een keer gaan snorkelen en toen was het alweer tijd om terug naar Cairns te varen. Helaas was er 1 motor stuk gegaan dus deden we er het dubbele over..

• 19 Juni 2011 - 15:23

Eveline:

Hi meis!

Leuk hoor! Heb je foto's gezien op fb! Super gaaf! Veel plezier op je stage!!

X

• 21 Juni 2011 - 01:07

Yvonne:

Heee daphne! wat een leuke update weer! en wederom zo herkenbaar! gingen jullie op de boot ook zo erg op zoek naar wildlife? hahah wij gingen ook echt mooie vogels spotten enzo whauha en natuurlijk dingo's en croco's!! succes met je stage!!

liefs x