Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Mei 2011 | Australië, Phillip Island

Op zaterdag 28 mei kwamen we laat in de middag aan op Phillip Island. Nadat we verwelkomd werden door een Nederlandse eigenaar hadden we de supermarkt opgezocht en nog een wandelingetje over het strand gemaakt. Rond een uur of half 6 ging de zon al onder, het was onbewolkt dus een mooie zonsondergang. Daarna koelt het erg af dus maar wat eten gehaald en in ons huisje met de verwarming aan opgegeten.

De volgende dag hadden we de hele dag om het eiland te verkennen. Eerst gingen we naar het Koala Conservation Centre waar we weer koala’s konden spotten. Helaas waren deze niet wild dus was het een stuk minder leuk dan op de Great Ocean Road. Wel hebben we voor het eerst Wallaby’s gezien. Toen we het voor het gezien hadden, reden we door naar Churchill Island. Dat is een soort openlucht museum van het vroegere leven op de boerderij. Aangezien ik het niet lekker vond ruiken en we in Nederland ook genoeg koeien en paarden hebben, reden we weer terug naar ons huisje om te lunchen. Na de lunch reden we naar The Nobbies, een mooi stuk natuur op het puntje van Phillip Island. Daarna was de Penguin Parade aan de beurt, wat onze reden was dat we naar Phillip Island gingen. Omdat de normale tickets heel erg commercieel zijn, hadden we de Ultimate Tour gekozen. Met 10 personen en een ranger gingen we naar een afgezet stuk strand met een eigen tas met daarin een zaklamp, stoeltje, nachtkijker en een headset. Rond half 6 kwamen we aan op het strand en plaatsten we ons voor de Parade. Na een kwartier kon je al groepen pinguins in het water zien zwemmen. Op het strand aangekomen waggelden ze naar hun holletje toe. Omdat het al donker was, hadden we onze nachtkijker nodig waardoor je de pinguins alsnog goed kon zien!
Er kwamen steeds groepen van 10 tot 30 pinguins aan op het strand, wat erg leuk was om te zien. Na een half uur liepen we terug naar het Centre en onderweg kwamen we nog pinguins tegen die hun holletje in gingen of verdwaald waren.

(foto’s staan op mijn facebook!)

• 30 Mei 2011 - 07:19

Eef

• 30 Mei 2011 - 10:38

Carola Van Dam:

Hee Daph,

Leuk om weer te lezen!:D Heb je net natuurlijk even kort gesproken, maar klinkt leuk met pinguins en kangaroe's! En een boerderij toch maar niks? haha.. veel plezier weer en ik ga je foto's op FB bekijken!!

xxxx

• 31 Mei 2011 - 22:17

Nadine:

meisje, wat leuk om te lezen! Ik kan er wel uit opmaken dat het zeker bevalt daar! Ook super toffe foto's op fb, ik mis je, kuskus en doe je papa en mama de groetjes!