Op doorreis - Reisverslag uit Canberra, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu Op doorreis - Reisverslag uit Canberra, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

Op doorreis

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Juni 2011 | Australië, Canberra

Maandag 30 mei - Albury
Deze dag was het vooral in de auto zitten om door te rijden naar Albury. We kwamen laat in de middag aan en maakten nog een kleine wandelingetje om de benen te strekken. Papa en mama waren deze dag 26 jaar getrouwd dus dat moest gevierd worden! Gelukkig was er een restaurant in het hotel want Australië kent tot nu toe nog geen gezellige restaurants (alleen takeaways). Met een lekker wijntje en eten hebben we de avond verder doorgebracht.

31 mei - Thredbo
Ook deze dag moesten we weer een heel stuk rijden. Gelukkig was de weg veel mooier om te zien en de lucht was helemaal blauw. Onderweg werden we ook nog opgehouden door koeien op de weg haha. Na een paar stops kwamen we aan in Thredbo in de Snowy Mountains, een soort ski resort. Het hotel viel tegen en alle restaurants in het dorpje waren gesloten, dat werd dus noodles en een bak sla uit de supermarkt.. Eerst nog maar een wandeling gemaakt langs de rivier en tussen de bergen. We hadden zelfs nog sneeuw gezien!

1 juni - Canberra
Vandaag reden we door naar Canberra. Onderweg nog veel wilde dieren gezien, waaronder struisvogels en helaas ook dode kangaroo's langs de weg.. Waar we nu overnachten is in een soort guesthouse, we werden vriendelijk ontvangen door een vrouwtje met zelfgemaakte cake/koekjes (delicious!). In de middag nog even naar de botanic gardens, Telstar tower met uitzicht over Canberra en een shoppingcentre geweest. En vanavond nog even naar de bioscoop, the hangover part 2!

• 01 Juni 2011 - 07:48

Eveline :

Heej meis!

Zo te horen hebben jullie het flink naar jullie zin en zien jullie een hoop mooie dingen! Geniet er lekker van! Hier gebeurd niet heel veel bijzonders, zondag laatste competitie wedstrijd en dan zit het er weer op! Groetjes aan je paps en mams :)

X eef

• 02 Juni 2011 - 15:03

Cindy:

Hee meid,

Het is wel duidelijk dat jullie het naar jullie zin hebben. Ga vooral door met genieten! En maak vooral veel mooie foto's zodat wij kunnen meegenieten van jullie avontuur;)

Liefs xxx