The Blue Mountains en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu The Blue Mountains en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains en Sydney

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 Juni 2011 | Australië, Sydney

Donderdag 2 juni 2011 – Blue Mountains
Na 3 uurtjes rijden we kwamen aan in de Blue Mountains. Ook deze dag deed het landschap zijn naam te goed want de blauwe gloed was goed aanwezig. We waren eerst naar Scenic World gereden, waar we de skyway langs de Three Sisters namen. Ook was er een enorme waterval te zien. Daarna gingen we met de steilste Cableway in de wereld naar beneden om nog een wandeling in het dal te maken. Om nog wat mooie plaatjes van de Three Sisters te schieten, reden we ook nog naar Echo Point. Daar aangekomen staan we gewoon in de wolken, geen Three Sisters meer te zien. Na een paar minuutjes trokken de wolken weg en begon het zonnetje precies op de rotsen te schijnen, wat dus een mooi uitzicht gaf. Dan gaan we naar ons hotel. Dat ziet eruit als een spookhuis. Een erg groot huis met allemaal trappen en kamers, waar de vloeren kraken. We krijgen een zitkamer met 2 slaapkamers op de tweede verdieping. We slapen er heerlijk en hebben geen spoken gezien.

Vrijdag 3 juni 2011 – Sydney
Na een heerlijk ontbijt rijden we naar Sydney. We droppen eerst onze koffers bij het hotel en brengen dan de auto terug. De man die de auto in ontvangst neemt, probeert ons eerst nog 27 dollar afhandig te maken, omdat de tank niet vol is. Hier trapt papa niet in en wisselt wat woorden met hem. Vervolgens zegt de man dat hij zal gaan tanken en indien er meer dan 5 liters benzine in de tank gaat, moeten we betalen. De teller stopt bij 4,57 liter........
Het weer is erg zonnig en zo’n 19 graden. We maken een lange wandeling door het park, haven en het Opera House en de Sydney Bridge. Ook hier hebben we weer vele mooie plaatjes geschoten. Na wat gedronken te hebben in de Opera Bar zijn we weer teruggelopen naar het hotel.

Zaterdag 4 juni 2011 – Sydney
Ook vandaag stond weer een dagje Sydney op het programma, na eerst een uurtje langer te hebben uitgeslapen. Eerst liepen we naar the Chinese Garden en daarna naar Harbour Side, het uitgaansgebied.. Aangezien we met 2 vrouwen waren, liepen we ook nog langs de winkels. Daar heb ik mijn nieuwe australische uggs gekocht! Dat kwam goed uit want we gingen met de ferrie over het water, langs het Opera House, wat best wel frisjes was. De gezelligheid steeg al bij de cafeetjes langs het Opera House dus gingen we daar ook nog een drankje nuttigen. Om 5 uur stond de Cocktail Sunset Cruise op het programma. Met een kleine cruise boot vaarden we anderhalf uur lang. We kregen een cocktail aangeboden en wat hapjes. Op de terugweg naar het Opera House was het al donker geworden en werd het Opera House mooi verlicht, de figuurtjes veranderen ook steeds.. Van de boot afgestapt te zijn, merkten we pas hoe druk het was geworden. Iedereen kwam kijken naar de lichtshow, er hing een erg gezellige sfeer! Ik kijk er al naar uit om met Carola hier Oud&Nieuw te vieren :)

• 05 Juni 2011 - 07:45

Eveline:

Daf! Weer een mooi verhaal! Zo te lezen hebben jullie het flink naar jullie zin en zien jullie hele mooie dingen! Geniet ervan! Na een paar mooie dagen regent het hier nu een beetje! Vanmiddag de laatste competitie wedstrijd en dan zit het seizoen er weer op!

X