Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daphne Bakker - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: daphnebakker

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 Juni 2011 | Australië, Sydney

Woensdag 8 juni – Fraser Island
Om half 8 werden we opgepikt met een busje om naar de ferry te rijden die ons naar Fraser Island zou brengen. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Daar aangekomen werden we opgehaald met een bus, kleiner dan een normale bus en met 4WD. Dat was duidelijk wel nodig aangezien er alleen maar zandwegen zijn. Het was dus erg hobbeldebobbel maar wel erg leuk! We zaten ook maar met zijn negenen in de bus dus ruimte zat en we hoefden niet steeds op elkaar te wachten. We reden naar het regenwoud en de gids vertelden ons daar allemaal feitjes en dropten ons bij het startpunt van een wandeling. Na de wandeling hadden we lunch bij het resort en reden we het strand op. Dat was wel echt even gaaf, scheuren over het strand met de 4WD bus. De eerste stop was bij Eli Creek, een smal kreekje waar we ook gelijk onze eerste dingo zagen. De tweede stop was bij The Pinnacles, de vorm van de echte Pinnacles in West Australië maar dan van zand. De verschillende zandkleuren waren erg apart om te zien. Daarna stopten we bij Indian Head, waar we via de rotsen omhoog moesten klimmen en bovenop hadden we erg mooi uitzicht over het eiland. Ook zagen we in de verte walvissen omhoog springen! Onze laatste stop was bij het scheepswrak Maheno. In de avond hebben we heerlijk gegeten van het buffet van het resort.

Donderdag 9 juni – Fraser Island
De wekker ging alweer om kwart voor 7 want om kwart over 7 kregen we ontbijt en om 8 uur vertrok onze ‘bus’ weer. Aangezien vandaag de 2 meren op het programma stonden en het nog niet zo warm was, zette de gids ons af bij een andere wandeling startpunt. Dat was maar goed ook, anders waren we de slang misgelopen. Het zonnetje kwam al iets door dus reden we verder naar Lake McKenzie. Een enorm groot meer met verschillende soorten kleuren blauw en wit zand, genieten dus. Voor de lunch moesten we weer terug naar het resort en daarna reden we naar Lake Wabby. Helaas moesten we eerst 2,5 km lopen om het te bereiken maar dat was het zeker waard! Omdat Fraser Island het grootste zandeiland ter wereld is en we eigenlijk maar heel veel bomen zagen, vroegen we ons al af waar het zand was.. nou hier dus! Het was net een stukje woestijn.. Het liep erg stijl af naar het meer dus we konden het niet laten om even het kind uit te hangen en naar beneden te springen. De middag hebben we hier verder doorgebracht en daarna was het helaas alweer tijd om met de ferry naar Hervey Bay te varen..

• 11 Juni 2011 - 19:50

Kevin:

Heey daphne,

Dit is weer wat anders dan mimizan he:) alles goed? wanneer ga je daar surfen?

greetz je mimizan buurman

• 11 Juni 2011 - 23:45

Daphne:

Hi kevin!

Dit is zeker anders dan mimizan haha. Met mij gaat het prima, met jou ook? Ik ben nog niet wezen surfen maar als ik een stukje zee zonder haaien en beginnende surfers zie, ga ik het zeker weer een keertje doen! Jij nog wezen surfen of surfplannen in de zomer?

Groetjes Daphne

• 12 Juni 2011 - 06:42

Eveline:

Daf!

Super gaaf hoor!! Klinkt allemaal top!

X

• 12 Juni 2011 - 10:20

Yvonne:

Dit verhaal kan ik zo kopieren en plakken naar mijn eigen reisverlag, echt leuk om dit te lezen EXACT hetzelfde!!!!
    erg gaaf zeg, geniet er lekker van nog even en je moet aan de arbeit.xxx

• 13 Juni 2011 - 08:44

Cor:

zo te zien en horen,vervelen jullie je niet haha.En wat betreft het bier als ome cor met dennis naar een strandpavelioen in renesse gaat is het bier en bitterballen hahaha.
    Gr Cor